piątek, 19 października 2012

Jesienne danie czyli kurki w śmietanie :)

Witajcie kochani :)
Oh ta nie obecność na blogu jest spowodowana tym razem nie brakiem czasu a brakiem aparatu. Tak aparat mi się zepsuł, no cóż może to i lepiej będzie czas żeby zainwestować w lustrzankę moim faworytem jest Nikon D3100 :) a jakie aparaty wy używacie? Lubię uwieczniać wszystkie piękne chwile :) no cóż czeka mnie mega wydatek :)

Tak jak pisałam w rubryce o mnie, że czasami podzielę się pysznymi przepisami na jakieś proste do zrobienia jedzonko :) otóż pierwszy kulinarny wpis :) a już niebawem kolejne modowe pomysły na jesień :)


Smażona pierś kurczaka z kurkami w sosie śmietanowym podana z ziemniakami i buraczkami.
Składniki dla 4 osób:
- 3 piersi kurczaka
- ok. 250 g kurek (ja miałam już solone od babci)
- oczywiście sól, pieprz wegeta
- 200 ml śmietany 18%
- natka pietruszki, cebula
- 2 ząbki czosnku

piersi myjemy, kroimy na nie duże kawałki smażymy, dodajemy posiekany czosnek i parę ziarenek pieprzu


 piersi przyprawiamy wegettą -dusimy ok 5 min, do usmażonych piersi dodajemy kurki, które wcześniej już były ugotowane (przez moją babcie) ale należy je przed smażeniem gotować w dużej ilości wrzącej wody ok 7 min. Ok. 5 minut dusimy od czasu do czasu mieszamy, żeby kurczak przeszedł nam zapaszkiem kurek. Oto prawie finał dodajemy śmietany i mieszamy, czekamy chwilę aż zabulgocze i...


dodajemy natkę pietruszki dla smaku i ładnego koloru potrawy. Na drugim zdjęciu ugotowane młode ziemniaczki z masełkiem i pietruszką delikatnie mieszamy, żeby ziemniaczki nie straciły kształt :)
Dla odchudzających się radziła bym zrezygnować z ziemniaczków :)

No i życzę 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

serdecznie dziękuję za wyrażenie Waszych opinii :) jest mi niezmiernie miło, ze odwiedzacie i komentujecie moje posty :***